top
نکاتی که دانش‌آموزان باید رعایت کنند/اهمیت به مسائل بهداشتی در کنار مسائل آموزشی

نکاتی که دانش‌آموزان باید رعایت کنند/اهمیت به مسائل بهداشتی در کنار مسائل آموزشی

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: یک کارشناس واحد سلامت نوجوانان با بیان اینکه والدین باید در کنار مسائل آموزشی به مسائل بهداشتی فرزندانشان نیز توجه کنند، به مهم‌ترین نکاتی که دانش‌آموزان باید در این ایام رعایت کنند، اشاره کرد.

نکاتی که دانش‌آموزان باید رعایت کنند/اهمیت به مسائل بهداشتی در کنار مسائل آموزشی

یک کارشناس واحد سلامت نوجوانان با بیان اینکه والدین باید در کنار مسائل آموزشی به مسائل بهداشتی فرزندانشان نیز توجه کنند، به مهم‌ترین نکاتی که دانش‌آموزان باید در این ایام رعایت کنند، اشاره کرد.

صدرالله موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار وب‌دا در دهدشت اظهار کرد: روزهای پایانی شهریور هر سال، روزهای پر تلاطم و شلوغی برای خانواده‌ها است به طوری که عمده خانواده‌ها این روزها در تکاپوی فراهم کردن وسایل تحصیل فرزندانشان مانند کیف، کفش، روپوش، دفترچه و  دیگر وسایل موردنیاز مدرسه هستند.

 کارشناس مسئول واحدسلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه با طرح این موضوع، افزود: لازم است در کنار این دغدغه والدین برای تأمین وسایل آموزشی، به مسائل بهداشتی دانش‌آموزان نیز توجه شود.

موسوی گفت: والدین با توصیه نکات بهداشتی به کودکان خود و نظارت بر اجرای آن، نه تنها موجب حفظ سلامتفرزندانشان می‌شوند، بلکه به ارتقای سلامت جامعه نیز کمک می کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تشریح برخی نکات در مورد رعایت بهداشت دانش‌آموزان اشاره کرد و ابراز داشت: شناخت قوانین مدرسه و احترام به آنان از نخستین مسائلی است که باید دانش‌آموزان رعایت کنند.

موسوی ادامه داد: دانش‌آموزان باید وسایل شخصی مانند لیوان و دستمال را هر روز به همراه خود به مدرسه ببرند و براینوشیدن آب در مدرسه از لیوان خود استفاده کنند.
این کارشناس سلامت با بیان اینکه دانش‌آموزان باید برای بهداشت فردی خود اهمیت قائل شوند و حداقل دو بار در هفته حمام کنند، گفت: ظاهر آراسته یک دانش آموز بسیار مهم است که بخشی از آن شامل مرتب کردن موها، شست و شوی جوراب‌ها و استحمام منظم است.

موسوی تأکید کرد: دانش‌آموزان هرگز نباید از دست‌فروشان دوره‌گرد خوراکی بخرند، بلکه باید با اهمیت دادن به امر تغذیه خود، از مصرف مواد خوراکی کم ارزش مانند پفک خودداری کنند و برای میان وعده از لقمه‌های خانگی، خشکبار و مغزهایی مانند گردو، بادام، فندق و پسته، میوه‌های خشک مانند انجیر، کشمش و برگه‌های هلو، زردآلو و یا میوه‌های پوست کندنی استفاده کنند.

کارشناس مسئول واحدسلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: اگر مواد خوراکی میان وعده را از بوفه مدرسه (پایگاه تغذیه سالم) تهیه می‌کنند، انواعی را خریداری کنند که دارای بسته‌بندی، مهر استاندارد و نشانی محل کارخانه باشد.9-142



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات